Alla inlägg under januari 2014

Av Johan - 31 januari 2014 17:39

 

Bara en endaste. Och han behövde fyra försök. Svettigt var det, men det gick ju vägen! Har sett bättre knutar knytas, men den här har jag knött själv. 

En öl har jag i handen, och jalpeno-körv blire till middag :) 

Så är det. Och rock'nroll-bar blire ikväll tro ja! 

Det var allt. 

Hejdå.

Av Johan - 30 januari 2014 08:38

   

Sitter nu och skriver/sippar på morgonköppen me kaffe, med Lasse som fotvärmare. fast nu gick han iväg och spoonar Mimmi. -Naaw..

En lugn och behaglig födelsedag blev det iallafall. Rätt skönt att dela upp fikagästerna på nu och diverse olika slag av senare.

Fru Brändström lagade världens godaste mat. Inbakat Högrev med kantarellstuvningsfyllning.. Låter gött? -Var sjuukt gött! Funderar seriöst på att käka lite köttrester till frukost :) 

äh, jag bjuder på En gäsp-selfie från tidigt i morse, och en "doggie"

-Vassego!



Av Johan - 29 januari 2014 20:21

 

Min käre fraulein gav mig ett par riktigt grymma skor i present! 

50-tal gissar jag de är, and me like it. Pöss påre snyggjävel, du är sjukt älskad. 

Go Jojje! Its my birthday! 

Orelaterad  grej: Jag är sjukt taggad på Vikings säsong 2! Ragnar is the shizzle my nizzles, no doubt about it! Taggar med themesong nu :) sjukt bra. 

Fever Ray: If i had heart


-if i had  a heart i could love you. If i had a voice i would sing. After the night when i wake up, i'll see what tomorrow brings.. 


Ha't fint alla! /Jojje

Av Johan - 29 januari 2014 14:32

 

Sådärja! Då var det födelsedags-dags igen, och jag känner mig som vanligt aldrig äldre, bara en skvätt klokare och mer väderbiten. 

Svärfar var förbi med presents and a räkmacka, det var sjukt gott och uppskattat! 

Har druckit kaffe så jag skakar fram, och snart ska jag skaka mig ut en sväng på några ärenden.

Apropå att skaka, så skakade jag fram denna i mitt tycke asgrymma skjorta dagen till ära! 

Nä! nu ork ja int skriv nå mer. Haj!

Av Johan - 27 januari 2014 20:39

  Jojje har en shitload of träningsvärk.. Av att åka snowboard i två å en halv timme..

Detta betyder icke att han är vek, bara lite mer otränad än han bör vara. 

Men! Ändring är på g! Efter den pågående praktiken och vår tripp till London ska nämligen me and the mrs fullfylla vårt nyårslöfte. Working out.. Boring but useful when going boarding! 

Hämtade ut min nya bräda idag (dräggel) på posten. En Nitro Haze som skall ge mig vingar ;) 

Den postanställde jag möttes av var dock riktigt dryg, otrevlig, och så långt ifrån serviceinriktad en drygjävel kan vara.

Är det bara jag, eller bör alla som jobbar på postens logistikcenter (?) ha en boxcutter? en sån där kniv man skär upp paket med alltså? 

Efter att han vart dryg och otrevlig, gjort fel och försökt göra rätt, men misslyckats en tredje gång, så gick gubben och bajsade. Medan jag väntade på att han skulle ta fram mitt paket så tyckte han att bajsa var en bra id'e helt enkelt. 

Anyhoo, när han tillslut kom ut från toaletten och hittade mitt paket frågade jag vänligt om han kunde tänka sig att skära upp tejpen  så jag kunde öppna och bära bara brädan.

Jag skulle nämligen gå till stan från östteg, så kartongen var sjukt otymplig. Men icke! "då gäller ju ingen försäkring eller så på varan" jag svarade att jag ju redan med min signatur kvitterat ut varan, och därav gäller ingen försäkring på den alls.. "jag har ingen kniv tror jag hursomhelst"

-jag suckade högt och muttrade: skit i det då, och gick med världens största kartong mot en buss som aldrig ens kom. 

sjukt va less jag var innan jag kom hem dryga timmen senare! Men.. Då grisade jag i mig en hawaii special med bearnaise och hotsås, vilket förvandlade min lesshet till trötthet. Där är vi nu. Trött. Men inte Less. Och vi kollar på fjärde avsnittet OrangeIsNewBlack för kvällen. 


Ha det bra hörni utav det hela!

Av Johan - 26 januari 2014 13:55

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/11656265/?claim=46feq42mbsk">Follow my blog with Bloglovin</a>

Av Johan - 26 januari 2014 13:29

Jag heter Johan. Men du kan kalla mig Jojje. Om du vill alltså, känn inget tvång eller så men det känns mindre formellt på nåt vis. 

Jag är lyckligt gift med en riktig gobit till kvinna, som fått mig att förstå dedär med "bättre hälft" och gjort mig till den lyckligaste Homo Sapiens utav dem alla :)

Tillsammans har vi två uber-gosiga hundar vid namn Mimmi & Lasse. Dom är sjukt älskade, bortskämda och rakt igenom awesome. Har alltid haft djur runt omkring mig och kan icke tänka mig att vara utan. Att komma hem till en tyst lägenhet är enligt mig deprimerande, och dessutom är det trevligt att veta att vad som än händer under dagen finns det alltid två små pälsbollar där hemma som blir sjukt glada, bara av att man kommer hem. 

En katt har vi också. Hon heter Kattong. Bara för att hon en gång var kattunge, och vi kom inte på nåt bättre namn hehe.

Denna blogg konner få växa fram av sig själv som en sorts "levande organism" (cheesy eh?)

och kommer förmodligen innehålla:

1. Vardagsklagande (gillar inte när folk gnäller på facebook, men gnälla bör man och därför får det bli här)

2. Film/tv-tips: (Jag är serie-nörd)

3. Mode. (jag gillar kläder & att se bra ut. Så är det bara.

4. Tv-spel (sjukt nördig, och stolt)

5. Vardagshumor. Jag gillar att synas å höras, och har alltid vart en pajas. Detta var en stor nackdel i skolan, som jag ej genomförde på ett adekvat vis! Jag var där och störde snarare än genomförde skoltiden. 

Men nu funkar min hjärna lite bättre på så sätt att jag kan fokusera på saker i mer än en minut åt gången. 

Det är jag glad för. 

Och har du läst ända hit så borde du också vara det. 

För annars hade denna blogg aldrig blitt till. 

 

Första inlägget: Done. 


I'll be back!

C'ya!

Toodles! typ.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Johan utav det hela!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards